Képzés adatai:
Ágazat: XXVI. Kereskedelem
Iskolai előképzettség. 8 általános
Képzési idő: 5 év
Típus: technikum
Alkalmassági követelmények:
Foglalkozás-egészségügy alkalmassági vizsgálat: szükséges
Pályaalkalmassági vizsgálat: nem szükséges
A képzés jellemzői:
- Felvételi nincs
- Választható angol vagy német nyelv
- évfolyam végén
- Előrehozott érettségi maximum három tárgyból (matematika, magyar nyelv és irodalom, történelem)
- évfolyam végén
- Idegen nyelvi érettségi, technikus vizsga
- Kereskedő és webáruházi technikus szakképesítés
- A szakma elvégzése után a felsőoktatási intézménybe való jelentkezéskor plussz pont
Amit kínálunk:
- Nagy tapasztlattal rendelkoző gyakorlatból jött tanárok, oktatók tanítanak
- A külső gyakorlati hely keresésében az iskola segít
- Gyakorlathoz szükséges ingyenes munkaruha
- Ösztöndíj havonta, a szakma megszerzése után pályakezdési juttatás
- Duális képzés esetén munkaszerződéssel jövedelem
Munkaterület jellemzői:
Kereskedő és webáruházi technikus (2026)
A kereskedő és webáruházi technikus szakma új távlatokat nyit a kereskedelem területén. A szakképzett technikus az általános kereskedelmi folyamatok megismerése mellett alapos tudással rendelkezik a marketing, az online értékesítés és a webáruházak működésével kapcsolatosan.
A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ
- kialakítja a kereskedelmi egység külső/belső arculatát, termék-, ár-, értékesítési-, és kommunikációs politikáját;
- megtervezi, elemzi, értékeli az áruforgalmi tevékenységet;
- irányítja, szervezi és ellenőrzi a kereskedelmi egység szabályszerű működését;
- a vállalkozás nyereséges gazdálkodása érdekében alkalmazza a gazdasági, jogi és marketing ismereteket;
- kezeli a megrendeléseket, a törzsvásárlói nyilvántartásokat, a bónuszrendszereket;
- árukatalógusokat, árjegyzékeket állít össze;
- a legkorszerűbb digitális és technológiai ismereteinek alkalmazásával irányítja a kereskedelmi és elektronikus rendszerek folyamatszervezését, informatikai megvalósítását;
- aktualizálja az online tartalmakat, részt vesz az aktuális online, offline kampányok lebonyolításában;
- ellátja a nyilvántartással, a vásárlók kezelésével, az adatszolgáltatással, az adatok védelmével kapcsolatos adminisztratív feladatokat;
- szakszerűen kommunikál idegen nyelven.
Azoknak ajánljuk, akik kereskedelmi vénával rendelkeznek, nyitottak a kereskedelem új formáira és az online világ szerelmesei.